Wednesday, November 02, 2016

ଗଞ୍ଜାମରେ ଗୁଡାଖୁ ସେବନ


(ଶ୍ରୀଯୁକ୍ତ ବାଞ୍ଛାନିଧି ପଟ୍ଟନାୟକଙ୍କର ଆତ୍ମଜୀବନୀମୋ କଥାରୁ ସଙ୍ଗୃହିତ)



ଗୁଡ଼ାଖୁ ସେବନ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ହାନିକାରକ
ଫଟୋ କ୍ରେଡ଼ିଟ - ୱିକିମିଡ଼ିଆ କମନ୍ସ୍


ସ୍ୱର୍ଗତ ବାଞ୍ଛାନିଧି ପଟ୍ଟନାୟକଙ୍କର ପରିଚୟ ଦେବା ଅନାବଶ୍ୟକ ଓଡ଼ିଶାର ନାଗରିକ ଜୀବନରେ ଜଣେ ସାମାଜିକ କର୍ମୀ ସ୍ୱାଧୀନତା ସଙ୍ଗ୍ରାମୀ ଭାବରେ ତାଙ୍କର ଅବଦାନ ବହୁଜନବିଦିତ ୧୯୨୧ ମସିହାରେ ଦେଶରେ ଗାନ୍ଧୀଜୀଙ୍କ ନେତୃତ୍ତ୍ୱରେ ଅସହଯୋଗ ଆନ୍ଦୋଳନର ସୂତ୍ରପାତ ହୁଏ ସେହି ସମୟରେ ବାଞ୍ଛାନିଧି ବାବୁ ଥାଆନ୍ତି ହାଇସ୍କୁଲୁରେ ଛାତ୍ର ୧୯୨୦-୨୧ ହେଲା ତାଙ୍କ ମାଟ୍ରିକିର ବରଷ ସାଙ୍ଗ ସାଥୀଙ୍କର ମେଳରେ ପଡ଼ି ଛୋଟ ପିଲା ବୟସରୁ ଧୂଆଁଖିଆ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଯାଇଥାଏ ମାତ୍ର ମାଟ୍ରିକି ଶେଷ ବରଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଗୁଡାଖୁ କି ଜାତି ପଦାର୍ଥ ସେ କଥା ବାଞ୍ଛାନିଧି ବାବୁ କି ତାଙ୍କର ସାଙ୍ଗମାନେ କିଏ ମଧ୍ୟ ଜାଣି ଥାଆନ୍ତି ଏହି ସମୟରେ ବାଞ୍ଛାବାବୁଙ୍କର ଇସ୍କୁଲୁରେ ପ୍ରବେଶ କରନ୍ତି ବରାହ ମହାନ୍ତି ବୋଲି ଜଣେ ଅଙ୍କ ଶିକ୍ଷକ ବାବୁ ଆସିଥିଲେ ମାତ୍ର ବରଷକ ପାଇଁ ମାତ୍ର ଗଞ୍ଜାମ ଜିଲ୍ଲାର ନିଶାପାଣିର ଇତିହାସରେ ନିଜର ଛାପ ରଖିଗଲେ

ବରାହ ବାବୁ ବାଞ୍ଛାନିଧିଙ୍କର ଇସ୍କୁଲୁକୁ ମାଷ୍ଟର ଭାବରେ ଆସିଲା ବେଳକୁ ସେ, ଅର୍ଥାତ ବରାହ ମହାନ୍ତିଏ ଗଜା ଟୋକା ସଦ୍ୟ କଲେଜେ ପାଠ ଛାଡ଼ି ଆସିଥାଆନ୍ତି ତେଣୁକରି ବିଦ୍ୟାଳୟର ଅନ୍ୟ ମାଷ୍ଟରମାନଙ୍କୁ କରଛଡ଼ା ଦିଅନ୍ତି ସେମାନଙ୍କ ସହିତ ତାଙ୍କର ବୟସର ବ୍ୟବଧାନ ଟିକିଏ ବେଶୀ ଥାଏ ଏଣୁ ଅନ୍ୟ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କୁ ତିନି ହାତେ ଛାଡ଼ି ଚଳିଲା ବେଳକୁ ତାଙ୍କ ବୟସର କତିରେ ଥିବା ମେଟ୍ରିକି ପିଲାଙ୍କର ସହିତ କ୍ଷୀରନୀର ସମ୍ପର୍କ ହଷ୍ଟେଲେ ପିଲାଙ୍କ ସହିତ ଖିଆ ପିଆ, ବସା ଉଠା, ନଈପାଣି ଯିବା ଏଇ ମିଶିମାଶି ମେଟ୍ରିକିଆ ଛୁଆଙ୍କ ସହିତ ନଈପାଣି ଯିବାରୁ ଆରମ୍ଭ ହେଲା ଗଞ୍ଜାମ ଜିଲ୍ଲାରେ ଗୁଡ଼ାଖୁର ବନ୍ୟା

ବରାହ ମାଷ୍ଟ୍ରେ ଗୁଡ଼ାଖୁର ବଡ଼ ଭକତ ଥିଲେ ସେ ନିଇତି ଗୁଡାଖୁ ସେବନ କରନ୍ତି ପିଲାଏ ସାରେଙ୍କୁ ଗୁଡ଼ାଖୁର ସଦବ୍ୟବହାର କରିବାର ଦେଖନ୍ତି ଏମିତି ଦେଖାଦେଖିରୁ ପିଲାଙ୍କର ଗୁଡ଼ାଖୁ କି ଜାତି ପଦାର୍ଥ ଜାଣିବାର ଆଗ୍ରହ ଜାତ ହେଲା ପିଲାମାନେ ମାଷ୍ଟ୍ରଙ୍କଠାରୁ ମାଗି ଗୁଡ଼ାଖୁ ଘଷିବା ଆରମ୍ଭ କଲେ ଶିକ୍ଷକର କାମ ହିଁ ହେଲା ପିଲାଙ୍କୁ ନୂଆ ନୂଆ କଥା ଶିଖାଇବା ନିଜ କର୍ତ୍ତବ୍ୟରେ ସେ ହେଳା କରନ୍ତେ ବା କିପରି ପିଲାଏ ମାଗି ଆଣି ଟିକିଏ ଟିକିଏ ଗୁଡାଖୁ ଘଷନ୍ତି କାହାର ମୁଣ୍ଡ ବୁଲାଏ କାହାର ବା ବାନ୍ତି ଟିକିଏ ଟିକିଏ ହୁଏ ମାତ୍ର ସବୁ ଶିକ୍ଷା ଅଭ୍ୟାସର ବଳେ ହିଁ ହୁଏ ପିଲାଙ୍କର ମଧ୍ୟ ଧିରେ ଧିରେ ଗୁଡ଼ାଖୁ ଚଳିବାକୁ ଆରମ୍ଭ କଲା ଆଉ ମୁଣ୍ଡ ବୁଲାଇଲା ନାହିଁ କି ଗୁଡ଼ାଖୁର ପାରିଜାତଜିଣା ବାସନାରେ ଆଉ ବାନ୍ତି ଲାଗିଲା ନାହିଁ

ଅଭ୍ୟାସଟି ସିନା ହୋଇଗଲା ହେଲେ ନବଜାତ ଅଭ୍ୟାସଟିକୁ ପାଳିବେ ବା କେମିତି ଗୁଡାଖୁ ଖାଇଲା ଲୋକ ଆଉ ଗଞ୍ଜାମରେ ନାହାନ୍ତି ଦିବ୍ୟ ପଦାର୍ଥ ମିଳିବ ବା କାହୁଁ ଦୋକାନରେ ମିଳେ ନାହିଁ ବଜାରରେ କେହି ରଖନ୍ତି ନାହିଁ ଶେଷକୁ ସବୁ ଆଧୁନିକତା ଆଉ ନୂଆ ଶିକ୍ଷାଦୀକ୍ଷାର ଉତ୍ସ କଟକ ମହାନଗରରୁ ପାର୍ସଲର ସହାୟତାରେ ଗୁଡାଖୁ ମଗାଇବାକୁ ପଡ଼େ ଆଗରୁ ଚଳୁଥିବା ବିଡ଼ି ସିଗାରେଟ ସହିତ ଗୁଡାଖୁ ମିଶି, ବାଞ୍ଛାନିଧି ବାବୁ ଆଉ ମୃତ୍ୟୁଞ୍ଜୟ ପଣ୍ଡା ସୂର୍ଯ୍ୟ ନାରାୟଣ ପଟ୍ଟନାୟକ ଆଦି ତାଙ୍କର ଅନ୍ତରଙ୍ଗ ବନ୍ଧୁମାନେ ତ୍ରିରତ୍ନ ସେବନ ଆରମ୍ଭ କରନ୍ତି

ବାଞ୍ଛାନିଧି ବାବୁଙ୍କ ଅନୁସାରେ ସେ ନିଜେ ତାଙ୍କର ବନ୍ଧୁମାନେ ୧୯୨୧ ମସିହାରେ ଗୁଡ଼ାଖୁ ସେବନ ଆରମ୍ଭ କରିବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଗଞ୍ଜାମ ଜିଲ୍ଲାରେ ଗୁଡାଖୁର ଆଦୌ ପ୍ରଚଳନ ନଥିଲା ଗୁଡାଖୁର ଜାତି, ନୀତି ପ୍ରକୃତି ବିଷୟରେ ଗଞ୍ଜାମିଆଙ୍କର ବିଶେଷ କିଛି ଧ୍ୟାନଧାରଣା ନଥିଲା ମାତ୍ର ଗତ ଶତାବ୍ଦୀର ଅଶୀ ଦଶକରେ ବାଞ୍ଚାନିଧି ବାବୁ ନିଜର ଆତ୍ମ ଜୀବନୀ ଲେଖିଲା ବେଳକୁ ଗୁଡ଼ାଖୁ ଗଞ୍ଜାମର ଜାତୀୟ ନିଶା ପାଲଟିଯାଇଥାଏ ଦୋକାନଟିଏ ଥିବ ମାତ୍ର ସେଥିରେ ଗୁଡାଖୁ ମିଳିବ ନାହିଁ, ସେପରି ସମ୍ଭାବନା ସେତେବେଳକୁ ଆଉ ନଥିଲା କହିଲେ ଚଳେ

ବାଞ୍ଚାବାବୁଙ୍କୁ ଗୁଡାଖୁ ଦେବତା ୧୯୨୧ ରେ ଲାଗିଲା ଦୁଇ ପୁରୁଷ ଧରି ଦେବତାଙ୍କୁ ସେବନ କରିବା ପରେ ୧୯୬୫ ମସିହାରେ ଆଜ୍ଞା ଦେବତାଙ୍କ ଦାଉରୁ ତ୍ରାହି ପାଇଲେ ତାହା ଆଗରୁ ସେ କେତେଥର ଚେଷ୍ଟା କରି ମଧ୍ୟ ଛାଡ଼ି ପାରିନଥିଲେ ଏଣୁ ୧୯୬୫ ମସିହାର ଅଗଷ୍ଟ ମାସର ଛଅ ତାରିଖ ବାଞ୍ଚାନିଧିବାବୁଙ୍କ ପାଇଁ ଗୋଟିଏ ମନେ ରଖିଲା ଭଳି ଦିନ ଥିଲା ସେ ଦିନ ଆଜ୍ଞା କଟକରୁ ଘରକୁ ଫେରି କୋଷ୍ଠକାଠିନ୍ୟ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ତିନି ଚାରି ଟେଳା ଗୁଡାଖୁ ଦେବତା ଗୋଟିକ ପରେ ଗୋଟିଏ ସେବନ କରିଚାଲିଲେ ତଥାପି ମଧ୍ୟ ମଳତ୍ୟାଗର କିଛି ସମ୍ଭାବନା ଦେଖାଗଲା ନାହିଁ ଏତିକି ବେଳକୁ ପତ୍ନୀ ମହାଶୟା କହିଲେ ଯେଗୁଡାଖୁ ଗୁଡାକ ଥରକୁ ଥର ଏତେ କଅଣ ଘସୁଛ ମୁହଁ ବୁଲେଇ ହବ ବାବୁ କଥା ଶୁଣିଲେ ମାନିଲେ ମଧ୍ୟ ତାହା ପର ଦିନ ସକାଳୁ ଆଉ ଗୁଡାଖୁ ଘସିଲେ ନାହିଁ ଝାଡ଼ା ବାଟରେ ଝାଡ଼ା ହେଲା ସେହିଦିନ ଠାରୁ ଗୁଡ଼ାଖୁ ଦେବତା ବାଞ୍ଛାନିଧି ପଟ୍ଟନାୟକଙ୍କ ମୁଣ୍ଡରୁ ଓହ୍ଲାଇଗଲେ ଯେ ଗଲେ ଆଉ କେବେ ଚଢ଼ି ନାହାନ୍ତି ମାତ୍ର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଗଞ୍ଜାମ ଦେଶରେ ଗୁଡାଖୁ ଦେବତାଙ୍କର ରାଜୁତି ଅବ୍ୟାହତ ରହିଛି

ବି.ଦ୍ର. ଏହି ଲେଖାଟି ୨୦୧୬ ମସିହାରେ ପାକ୍ଷିକ ସମଦୃଷ୍ଟିର ୧୧ତମ ଭଲ୍ୟୁମର ସପ୍ତମ ସ‌ଂଖ୍ୟାରେ ପ୍ରକାଶିତ ହୋଇଥିଲା । 

No comments:

Post a Comment