ଅତୀତରୁ
ପୋଷ୍ଟକାର୍ଡ଼ :
କଅଣ
ଓ କାହିଁକି
ରୁଷ ଦେଶର ପୋଷ୍ଟକାର୍ଡ଼ ଫଟୋ କ୍ରେଡ଼ିଟ - ୱିକିମିଡ଼ିଆ କମନ୍ସ୍ |
ପାଖାପାଖି
ଗତ
ଦେଢ଼
ବର୍ଷ
ହେଲାଣି,
‘ଅତୀତରୁ
ପୋଷ୍ଟକାର୍ଡ଼’
ଶୀର୍ଷକ
ଏହି
ସ୍ତମ୍ଭରେ
ସମଦୃଷ୍ଟି
ପତ୍ରିକାରେ
କିଛି
ଲେଖା
ପ୍ରକାଶ
ପାଇଛି
।
କିଛି
ପାଠକ
ଏହି
ଲେଖକକୁ
ଲେଖାଗୁଡ଼ିକର
ତାତ୍ପର୍ଯ୍ୟ
ଓ
ଔଚିତ୍ୟ
ସମ୍ପର୍କରେ
ଅନେକ
ପ୍ରଶ୍ନ
ପଚାରିଛନ୍ତି
।
ବ୍ୟକ୍ତିଗତ
ଭାବରେ
କିଛି
ଚିନ୍ତକ
ଏହି
ଅଧମକୁ
କହିଛନ୍ତି
ଯେ
ଲେଖାଗୁଡ଼ିକ
ଉପରଠାଉରିଆ
(ଇଂରାଜୀରେ
‘ସୁପରଫିସିଆଲ’)
ହେଉଛି
।
ଆହୁରି
ଗଭୀର
ହେବାର
କଥା
ବୋଲି
।
ଏଥର
ପୋଷ୍ଟକାର୍ଡ଼ଟିଏ
ନ
ପଠାଇ,
ଏଇ
ଲେଖାଗୁଡ଼ିକ
ବିଷୟରେ
କିଛି
ଏଠାରେ
କହିବା
ଉଚିତ
ମନେ
କରୁଛି
।
‘ଅତୀତରୁ
ପୋଷ୍ଟକାର୍ଡ଼’
ଶୀର୍ଷକର
ପ୍ରଥମ
ଲେଖାଟି
ପ୍ରକାଶ
ପାଇଥିଲା
୨୦୧୫
ମସିହାର
ଶେଷ
ଆଡ଼କୁ,
ପତ୍ରିକାର
ଦଶମ
ଭାଗର
ଷଷ୍ଠ
ସଙ୍ଖ୍ୟାରେ
।
ଯୋଡ଼ିଏ
ପୋଷ୍ଟକାର୍ଡ଼
ଏକା
ସାଙ୍ଗରେ
ଛପାଯାଇଥିଲା
ସେଥର
।
ଗୋଟିଏ
ପୋଷ୍ଟକାର୍ଡ଼
ଥିଲା
ଗତ
ଶତାବ୍ଦୀର
ପ୍ରଥମ
ତୃତୀୟାଂଶରେ
ରେଭେନ୍ସା
କଲେଜର
ହଷ୍ଟେଲରେ
ଖାଇବା
ପିଇବା
ବିଷୟରେ
।
ଅନ୍ୟ
ଲେଖାଟି
ଥିଲା
ବିଂଶ
ଶତାବ୍ଦୀର
ଆଦ୍ୟ
ଭାଗରେ
ବାରିପଦାରେ
ମୟୁରଭଞ୍ଜର
ରାଜ
ପରିବାର
ଆୟୋଜନ
କରିଥିବା
ଏକ
ବ୍ରାହ୍ମଣ
ଭୋଜନ
ବିଷୟକ
।
ଦୁଇଟି
ଯାକ
ଗାଳ୍ପିକ
ଓ
ରସିକ
ବସନ୍ତ
ଶତପଥୀଙ୍କର
ଆତ୍ମଜୀବନୀ
‘ମନେ
ପଡ଼େ’ରୁ
ସଙ୍ଗୃହିତ
ହୋଇଥିଲା
।
କେବଳ
ଏହି
ଲେଖା
ଯୋଡ଼ିକ
ନୁହେଁ,
ଯାହା
କିଛି
ବି
ଏହି
ସ୍ତମ୍ଭରେ
ପ୍ରକାଶ
ପାଇଛି,
ତାହା
କୌଣସି
ନା
କୌଣସି
ଆତ୍ମଜୀବନୀ
କିମ୍ବା
ସ୍ମୃତିଚାରଣମୁଳକ
ଲେଖା
ବା
ବହିରୁ
ହିଁ
ସଙ୍ଗୃହିତ
ହୋଇଛି
।
ସଙ୍ଗୃହିତ
ହୋଇଥିବାର
ମାନେ
ହେଲା
ଯେ,
ଏହା
ଆତ୍ମଜୀବନୀମୁଳକ
ଲେଖାରୁ
ସିଧାସଳଖ
ଉଦ୍ଧୃତ
ନୁହେଁ
।
ଲେଖାଗୁଡ଼ିକରେ
ଉଲ୍ଲିଖିତ
ବିଷୟ
ଓ
ଘଟଣାମାନ
ଅନେକ
ସମୟରେ
ଏହି
ବହି
ସବୁରେ
ବିଛାଡ଼ି
ହୋଇ
ପଡ଼ିଛି
।
ଧରନ୍ତୁ
ଗତ
ଥର
ସମଦୃଷ୍ଟିରେ
ପ୍ରକାଶ
ପାଇଥିବା
‘ପାଣିରେ
ପାଣିରେ
ପାଣିରେ
ପାଣି’
ଶୀର୍ଷକ
ଲେଖାଟିକୁ
ନେବା
।
ଏହା
ଗାନ୍ଧିବାଦୀ
କର୍ମୀ
ଶରତ
ମହାରଣାଙ୍କର
ଆତ୍ମଜୀବନୀର
ପ୍ରଥମ
ଭାଗରୁ
ଆହରିତ
।
ଏଥିରେ
ବର୍ଣ୍ଣିତ
ସ୍ୱାଧୀନତା
ପୂର୍ବର
ରେମୁଣା
ଅଞ୍ଚଳରେ
ପିଇବା
ପାଣି
ଯୋଗାଡ଼
କରିବାର
ବିଭିନ୍ନ
ବାଟ
ଓ
ତଜ୍ଜନିତ
ଜଳକଷ୍ଟ,
ବହିଟିରେ
ଗୋଟିଏ
ଜାଗାରେ
ନାହିଁ
।
ବହିଟିର
ଅନେକ
ଯାଗାରେ
ଛିଞ୍ଚାଡ଼ି
ହୋଇ
ଏହି
ସମ୍ପର୍କୀୟ
ଲେଖାଗୁଡ଼ିକ
ଅଛି
।
ଏହା
ଛଡ଼ା
ଲେଖାଟିରେ
ବ୍ୟବହୃତ
ଭାଷା
ଶରତ
ମହାରଣାଙ୍କର
ନୁହେଁ,
ଏ
ଅଧମର
।
ଏହା
‘ଅତୀତରୁ
ପୋଷ୍ଟକାର୍ଡ଼’ର
ଅନ୍ୟ
ଲେଖାଗୁଡ଼ିକ
ବିଷୟରେ
ମଧ୍ୟ
ସତ୍ୟ
।
ନିଜର
ଲେଖା
ଅନ୍ୟର
ନାମରେ
ଚଳାଇବା
ମିଥ୍ୟାଚାର
ହେବ
ବୋଲି
ଖାଲି
ଲେଖକର
ନାମ
ଲେଖା
ତଳେ
ଦେବା
କଥା
।
କାରଣ
ଭାଷା
ଓ
ସଂରଚନା
ଏହି
ଲେଖକର
ହେଲେ
ମଧ୍ୟ,
ବିଷୟଗୁଡ଼ିକ
ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ
ଭାବରେ
ଆତ୍ଜଜୀବନୀ
ଲେଖକମାନଙ୍କର
।
ଯଦି
ଆପଣମାନଙ୍କ
ଭିତରୁ
କେହି
ଏହି
ସ୍ତମ୍ଭଟିର
ଲେଖାଗୁଡ଼ିକୁ
ଟିକିଏ
ନିରିଖେଇକରି
ଦେଖିଥିବେ,
ତାହା
ହେଲେ
ଏହା
ଆପଣଙ୍କ
ନଜରକୁ
ଆସିଥିବ
ଯେ
କିଛି
ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ
ବିଷୟରେ
ହିଁ
ଏଗୁଡ଼ିକ
ଚରିତ
ହୋଇଛନ୍ତି
।
ସେଗୁଡ଼ିକ
ହେଲା
ଓଡ଼ିଶା
ଭିତରେ
ଓ
ବାହାରେ
ଯାତାୟତ
ଓ
ଗମନାଗମନ,
ଖାଇବା
ପିଇବା,
ନିଶା
ଦ୍ରବ୍ୟର
ବ୍ୟବହାର,
ପାଠ
ପଢ଼ାର
ଅନୁଭୂତି,
ଦଳିତ
ଜନଜୀବନ
ଓ
ଅନ୍ୟାନ୍ୟ
ଜାତିର
ଜୀବନଚର୍ଯ୍ୟା
ଇତ୍ୟାଦି
।
ବଡ଼
ଲୋକଙ୍କର
ମୂର୍ଖାମି
ଓ
ତଥାକଥିତ
ଗୁରୁତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ
ଘଟଣାବଳୀର
ହାଉଯାଉ
ସତ୍ତ୍ୱେ
ଦୈନନ୍ଦିନ
ଜୀବନ
ତ
ଏହି
ସବୁ
ସାଧାରଣ
ଜିନିଷକୁ
ନେଇ
ଗଢ଼ା
।
ନୋଟବନ୍ଦୀ
ଯୋଗୁଁ
ନଗଦ
ଟଙ୍କା
ପାଇଁ
ଦିନସାରା
ବ୍ୟାଙ୍କ୍
ରେ
ବିତାଇ
ସାରିବା
ସତ୍ତ୍ୱେ
ସନ୍ଧ୍ୟା
ବେଳେ
ତ
ଭାଙ୍ଗୁଆଙ୍କୁ
ଭାଙ୍ଗ
ଲୋଡ଼ା
।
ଦେଶରେ
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ
ଆତତାୟୀର
ଗୁଳିମାଡ଼ରେ
ପ୍ରାଣ
ହରାଇଲେ
ମଧ୍ୟ,
ରାତିରେ
ତ
ଖାଇବା
ପାଇଁ
ସନ୍ତୁଳାରେ
ପକାଇବା
ପାଇଁ
ଆଳୁ,
ବାଇଗଣ
ଦରକାର
।
ଅର୍ଥାତ,
ଆମର
ଜୀବନଚର୍ଯ୍ୟା
ବଡ଼
ବଡ଼
ଘଟଣାବଳୀର
ସନ୍ଧିରେ
ହିଁ
ଚାଲିଥାଏ,
ଠିକ
ଭଙ୍ଗା
ମନ୍ଦିରର
ପଥର
ସନ୍ଧିର
ଓସ୍ତ
ଗଛ
ପରି
।
ଆଉ
ଯଦି
ଆମେ
ଲୋକଙ୍କର
ଦୃଷ୍ଟିରୁ
ଦେଖିବା,
ତାହାହେଲେ
ଡ଼ାଲିଚାଉଳର
ଦୈନନ୍ଦିନତା
ହିଁ
ଆମର
ଅସଲ
ପୁରାଣ
।
ଏହି
କଥାର
ଯଥାର୍ଥ୍ୟ
ବିବେଚନା
ପାଇଁ
ତାତ୍ତ୍ୱିକ
ସାଜସରଞ୍ଜାମ
ନିମନ୍ତେ
ଜେସୁଇଟ୍
ସନ୍ୟାସୀ
ଓ
ଫରାସୀ
ତତ୍ତ୍ୱବିଦ
ମିସେଲ
ଦି
ସର୍ତୁଙ୍କର
‘ଦି
ପ୍ରାକ୍ଟି,ସ୍
ଅଫ୍
ଏଭ୍ରିଡେ
ଲାଇଫ୍’
ଦେଖାଯାଇ
ପାରେ
।
ଏହି
ବହିରେ
ଦି
ସର୍ତୁଙ୍କର
ବକ୍ତବ୍ୟ
ଥିଲା
ଏହିକି
ଯେ,
ଆମେ
ଆଜି
ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ
ଖାଲି
ଉତ୍ପାଦନର
ବର୍ଣ୍ଣନାଟିମାନ
ଦେଇ
ଆସିଛୁ
।
ହେଲେ
ଆମେ
ଯେମିତି
ବଞ୍ଚୁ,
ଜୀବନ
ଖାଲି
ଉତ୍ପାଦନ
ଚାରିପଟେ
ଘୁରିବୁଲେ,
ତାହା
ନୁହେଁ
।
ଜୀବନ
ଯେତିକିଟା
ଉତ୍ପାଦନ
ବିଷୟରେ,
ତାହା
ସେତିକିଟା
ବ୍ୟବହାର
ଓ
ଉପଭୋଗ
ବିଷୟରେ
ମଧ୍ୟ
।
ଏଣୁ
ଆମର
ଦୈନନ୍ଦିନ
ଜୀବନଚର୍ଯ୍ୟାକୁ
ବୁଝିବାକୁ
ହେଲେ
ଆମକୁ
ବ୍ୟବହାର
ଓ
ଉପଭୋଗକୁ
ମଧ୍ୟ
ବୁଝିବାକୁ
ପଡ଼ିବ
।
ଅତୀତରୁ
ପୋଷ୍ଟକାର୍ଡ଼ର
ଲେଖାଗୁଡ଼ିକ
ତେଣୁ
ଦି
ସର୍ତୁଙ୍କର
ଉପଦେଶ
ମାନି,
ଦୈନନ୍ଦିନ
ଜୀବନ
ବିଷୟରେ,
ଏଥିରେ
ହେଉଥିବା
ସାଧାରଣ
ଓ
ଅସାଧାରଣ
ଜିନିଷର
ଭୋଗ
ଓ
ବ୍ୟବହାର
ବିଷୟରେ
।
ମାତ୍ର
ଲେଖାଗୁଡ଼ିକ
ଦୈନନ୍ଦିନ
ସାଧାରଣ
ଜୀବନ
ବିଷୟରେ
ହୋଇଥିଲେ
ମଧ୍ୟ
ସିଧାସଳଖ
ଭାବରେ
ସାମାଜିକ
ଇତିହାସ
ମଧ୍ୟ
ନୁହେଁ
।
ଗତ
ତିନି
ଚାରି
ଦଶନ୍ଧି
ଧରି
ମାନବ
ବିଜ୍ଞାନର
ଗୋଟିଏ
ବିଷୟ
ଭାବରେ
ଇତିହାସ
ଓ
ଇତିହାସଚର୍ଯ୍ୟାକୁ
ନେଇ
ଅନେକ
ଆଲୋଚନା
ଓ
ବିବାଦ
ଦେଖାଦେଇଛି
।
ସେ
ମଧ୍ୟରୁ
କିଛି
ଆଖ୍ୟାନ-ମୁଳକ
ଓ
ତତ୍ତ୍ୱଭିତ୍ତିକ
ଇତିହାସ
ଲେଖା
ମଧ୍ୟରେ
ଥିବା
ବିରୋଧାଭାଷ
ବିଷୟରେ
।
ହେଲେ
ଇତିହାସ
ଆଖ୍ୟାନ
ହେଉ
କି
ତତ୍ତ୍ୱ,
ଏହା
ବାହାରେ
ମଧ୍ୟ
ଏହି
ବିଷୟଟିର
ସମାଲୋଚନା
ଦେଖାଦେଇଛି
।
କିଛି
ତତ୍ତ୍ୱବିଦ
ଇତିହାସକୁ
ଔପନିବେଶବାଦର
କ୍ରୀଡ଼ାନକ
ବୋଲି
ଚର୍ଚ୍ଚା
କରିଛନ୍ତି
।
ତ
ଆଉ
କିଛି
ଅର୍ଥନୈତିକ
ଓ
ସାମାଜିକ
ବିକାଶବାଦର
ଭୋଗବାଦୀ
ସଂସ୍କୃତିର
ପ୍ରଚାର
ପ୍ରସାରରେ
ଇତିହାସର
ଭୂମିକା
ବିଷୟରେ
ଆଲୋଚନା
କରିଛନ୍ତି
।
ଏ
ଲେଖକ
ଗୋଟିଏ
ବିଷୟ
ଭାବରେ
ଇତିହାସ
ବିଷୟରେ
ଏହି
ସବୁ
ସମାଲୋଚନା
ସହିତ
ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ
ଭାବରେ
ସହମତ
ନୁହେଁ
।
ହେଲେ
ଏହି
ସବୁ
କ୍ରିଟିକ୍
ପରେ,
ଆଉ
ପୁରୁଣା,
ଗତାନୁଗତିକ
ଭାବରେ
ଆଖ୍ୟାନ-ମୁଳକ
ଇତିହାସ
ରଚନା,
କିମ୍ବା
ସରଳ-ରୈଖିକ
କାଳଗଣଣା
ଉପରେ
ଆଧାରିତ
ବିକାଶର
ତତ୍ତ୍ୱ
ବଖାଣୁଥିବା
ଇତିହାସ
ଲେଖିବା
ଆଉ
ବୌଦ୍ଧିକ
ଦୃଷ୍ଟିରୁ
ଏତେଟା
ସତ୍ୟବଦ୍ଧ
ନୁହେଁ
।
ଐତିହାସିକ
ଆଖ୍ୟାନର
ସବୁଠାରୁ
ଗୁରୁତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ
ବିଭାବ
ହେଲା
ଏହାର
ସାମଗ୍ରିକତା
।
ଅତୀତରୁ
ପୋଷ୍ଟକାର୍ଡ଼ର
ଲେଖାଗୁଡ଼ିକ
ଏହି
ସାମଗ୍ରିକତାକୁ
ଆହ୍ୱାନ
ଦିଅନ୍ତି
।
ସାମଗ୍ରିକ
ସାମାଜିକ
ଇତିହାସ
କିଛି
ଅଛି
ବୋଲି
ଧରି
ନ
ନେଇ,
ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ
କାଳ
ଖଣ୍ଡର
ଓ
ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ
ବିଷୟର
– ସେ
ଦୋରା
ଜାତିର
ବାହାଘର
ଭୋଜିର
ବୃତ୍ତାନ୍ତ
ହେଉ,
କିମ୍ବା
ଅଶୀ
ବର୍ଷ
ତଳେ
କଟକରୁ
ଆଠମଲ୍ଲିକ
ଯିବାର
ଉପାୟ
ହେଉ
– କେତେକ
ଉପରଠାଉରିଆ
କିଛି
ଚିତ୍ର
ଆଙ୍କିବାକୁ
ଚେଷ୍ଟା
କରେ
।
ପାଶ୍ଚାତ୍ୟ
ସମାଜ
ଚର୍ଚ୍ଚା
ଓ
ତତ୍ତ୍ୱଜଗତ
ପୃଷ୍ଠ
(ସରଫେସ୍)
ଓ
ଭିତର
(ଡେପଥ୍)
ଭିତରେ
ଏକ
ବିଭାଜିକା
ରେଖା
ଟାଣେ
ତଥା
ଏହି
ଦୁଇଟି
ଭିତରେ
ତଥାକଥିତ
ଗଭୀରତାର
ଜିନିଷକୁ
ଅଧିକ
ଗୁରୁତ୍ତ୍ୱ
ଦିଏ
।
ଭାରତ
ଭଳି
ଦେଶରେ
ସମାଜବିଜ୍ଞାନ
ବିଷୟରେ
କାମ
କରୁଥିବା
ଆମ
ଭଳି
ଲୋକଙ୍କୁ
ଏହି
ବିଭାଜନରୁ
ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱକୁ
ଯାଇ
ଆମର
ସମାଜ
ବିଷୟରେ
ଚର୍ଚ୍ଚା
କରିବାକୁ
ପଡ଼ିବ
।
ହେଲେ
ତାହା
ପୂର୍ବରୁ
ଆମକୁ
ପୃଷ୍ଠ
ବା
ସରଫେସ୍
ବିଷୟରେ
କିଛି
ବର୍ଣ୍ଣନାର
ନିର୍ମାଣ
କରିବାକୁ
ମଧ୍ୟ
ପଡ଼ିବ
।
ଏପରି
ବର୍ଣ୍ଣନାଗୁଡ଼ିକ
ଉପରଠାଉରିଆ
ହେବା
ପାଇଁ
ବାଧ୍ୟ
।
କାରଣ,
ସେଗୁଡ଼ିକ
ଧୋତି
ପିନ୍ଧାର
ଫେସନ
ଓ
ଯାତ୍ରା
ଆରମ୍ଭ
ହେବାର
ସମୟ
ଆଦି
‘ଉପର’ର
ଜିନିଷ
ବିଷୟରେ
।
ତାହା
ପରେ
ଯାଇଁ
‘ଉପର’ର
ଜିନିଷ
ବିଷୟରେ
‘ଗଭୀର’
ଚର୍ଚ୍ଚା
ହୋଇପାରିବ
।
ଏହା
ଛଡ଼ା
ଓଡ଼ିଆ
ଭାଷାରେ
ଆତ୍ମଜୀବନୀ
ଓ
ଅନ୍ୟାନ୍ୟ
ଜୀବନୀ
ସାହିତ୍ୟ
ଉପରେ
ଆଲୋଚନା
ବହୁତ
କମ
।
ଜୀବନୀ
ସାହିତ୍ୟକୁ
ଉପାଦାନ
ଭାବରେ
ଧରି
ଆମର
ଅତୀତର
ସାମାଜିକତା
ଉପରେ
ଆଲୋକପାତ
କରିବାର
ଚେଷ୍ଟା
ବି
ପ୍ରାୟ
ହୋଇ
ନାହିଁ
କହିଲେ
ଚଳେ
।
ଯଦି
ଏହି
ସ୍ତମ୍ଭ
ଦ୍ୱାରା
ଆଉ
କିଛି
ନ
ହୋଇ
ଖାଲି
କିଛି
ଆତ୍ମଜୀବନୀ
ଓ
ସ୍ମୃତି
କଥା
ପ୍ରତି
କେତେକ
ନୂଆ
ଓ
ପୁରୁଣା
ପାଠକଙ୍କର
ଦୃଷ୍ଟି
ଆକର୍ଷିତ
ହେଲା,
ତାହା
ହେଲେ
ଏ
ଅଧମ
କରୁଥିବା
ଯତକିଞ୍ଚିତ
ଶ୍ରମ
ସାର୍ଥକ
ହେଲା
ବୋଲି
ଭାବିବ
।
ବି.ଦ୍ର. - ଏହି ଲେଖାଟି ପାକ୍ଷିକ ପତ୍ରିକା 'ସମଦୃଷ୍ଟି'ର ୧୧ ଖଣ୍ଡର ୨୨ତମ ସଂଖ୍ୟାରେ ୨୦୧୭ ମସିହାର ମଇ ମାସରେ ଛପାଯାଇଥିଲା ।
No comments:
Post a Comment