ଇଣ୍ଟର୍ନେଟ୍ ଓ ବଳଦଗାଡ଼ି ବିରୁଦ୍ଧରେ ଏକ ଘୋଷଣାପତ୍ର - ୧୦
କିଶନ ପଟ୍ଟନାୟକ
କପିରାଇଟ - ବାଣିମଞ୍ଜରୀ ଦାସ
![]() |
ଶିକାଗୋ ୟୁନିଭର୍ସିଟି ସ୍ଥିତ ପ୍ରଥମ ଆଣବିକ ରିଆକ୍ଟରର ଚିତ୍ର |
ରବଟ୍
ୟୁଙ୍ଗ୍ ନାମକ ବୈଜ୍ଞାନିକ ଲେଖକ 'ସହସ୍ର ସୂର୍ଯ୍ୟଠାରୁ ଅଧିକ
ଦୀପ୍ତିମାନ' ନାମକ ଏକ ପ୍ରସିଦ୍ଧ
ପୁସ୍ତକ ଲେଖିଛନ୍ତି । ଏହି ପୁସ୍ତକରେ
ପରମାଣୁ ବୈଜ୍ଞାନିକମାନଙ୍କର,
ବିଶେଷକରି
ରବର୍ଟ୍ ଓପେନହାଇମରର୍ଙ୍କର ଦ୍ୱିଧାଗ୍ରସ୍ତ ମାନସର ଏକ ଦୁଃଖାନ୍ତକ
ଚିତ୍ରଣ ଅଛି । ଲେଖକଙ୍କ ମତରେ
ଶ୍ରେଷ୍ଠ ବୈଜ୍ଞାନିକମାନଙ୍କର
ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱଗୁଡ଼ିକ ଅତ୍ୟନ୍ତ
ଦରଦୀ,
ମାନବୀୟ
ସମ୍ବେଦନାରେ ଭରପୁର । କିନ୍ତୁ
ବିଜ୍ଞାନର କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ବେଳେ
ବୈଜ୍ଞାନିକର ମସ୍ତିଷ୍କ ଏହି
ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱଠାରୁ ବିଲକୁଲ ଅଲଗା
ହୋଇ ଆଉ ଏକ ଦୁନିଆକୁ ଚାଲିଯାଏ ।
ସୃଷ୍ଟିର ରହସ୍ୟ ଭେଦ କରିବାର
ନିଶାରେ ସେ ଏତେ ମଗ୍ନ ହୋଇଯାଏ ଯେ ସେ
ତାହାର କାର୍ଯ୍ୟର ସାମାଜିକ
ପରିଣାମଗୁଡ଼ିକୁ ସେ ସ୍ମରଣ କରିପାରେ
ନାହିଁ । ଓପେନହାଇମମର ଜଣେ
ସାମାଜିକ ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ପରମାଣୁ
ବୋମାର ମାନବ ବିରୋଧୀ ତଥା ବିଧ୍ୱଂସକାରୀ
ଚରିତ୍ର ବିଷୟରେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ
ସଚେତନ ଥିଲେ । ବେଳେ ବେଳେ ଏ ବିଷୟରେ
ମୁଖର ହେଉଥିଲେ । କିନ୍ତୁ ଯେତେବେଳେ
ଡାକରା ଆସୁଥିଲା ଯେ ଏହି ବୋମାକୁ
ଆହୁରି ବେଶୀ ଶକ୍ତିଶାଳୀ କରିବାକୁ
ହେବ,
ସେ
ନୂଆ ଅନୁସନ୍ଧାନରେ ଲାଗିଯାଉଥିଲେ
। ଅଧିକ ଶକ୍ତି ସୃଷ୍ଟି କରିବା
ଏକ ପ୍ରକାର ବୈଜ୍ଞାନିକ ମାନସକୁ
ଏତେ ଆନନ୍ଦ ଦିଏ ଯେ ସେମାନଙ୍କ
ପକ୍ଷରେ ‘ଅନୁସନ୍ଧାନ’ କାର୍ଯ୍ୟର
ଲୋଭ ସମ୍ବରଣ କରିହୁଏ ନାହିଁ ।
ବିଜ୍ଞାନର ତତ୍ୱ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା କରୁଥିବା
ମନୀଷୀମାନେ କହନ୍ତି ଯେ,
ଆଧୁନିକ
ବିଜ୍ଞାନ ଯାହା ସବୁ କରୁଛି,
ତାହାଠାରୁ
ଭିନ୍ନ ବହୁତ ରକମର ବୈଜ୍ଞାନିକ
କାର୍ଯ୍ୟର ସମ୍ଭାବନା ରହିଛି ।
ପ୍ରକୃତି ଓ ମନୁଷ୍ୟର ବହୁ ଦିଗ ଏ
ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆବିଷ୍କୃତ ହୋଇନାହିଁ
। କିମ୍ବା ଯଦି ହୋଇଛି ତାହାର
ପୁଙ୍ଖାନୁପୁଙ୍ଖ ଗବେଷଣା ହେଉନାହିଁ
। ରାଷ୍ଟ୍ରକ୍ଷମତା ଓ ଅର୍ଥକ୍ଷମତାର
ପୃଷ୍ଠପୋଷକତାର
ବାହାରେ ବୈଜ୍ଞାନିକମାନେ ଆଉ
ମୌଳିକ ଉଦ୍ଭାବନ କରୁନାହାନ୍ତି
। ବିଜ୍ଞାନର ଯେଉଁସବୁ ଦିଗ
ଅନାବିଷ୍କୃତ ହୋଇ ରହିଛି ସେଗୁଡ଼ିକ
ପ୍ରତି କିଏ ଧ୍ୟାନ ଦେବ ?
ବୈଜ୍ଞାନିକମାନଙ୍କର
ଏହି ଘଟଣା ଦେଖି ମନରେ ଚିନ୍ତା ଓ
କ୍ଷୋଭ ଜାତ ହୁଏ । ଯେଉଁମାନେ
ପ୍ରତିଭାଶାଳୀ ବୈଜ୍ଞାନିକ ବୋଲି
ଜଣାପଡ଼ନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ
ଅଧିକାଂଶ କୌଣସି ନା କୌଣସି ସରକାରୀ
ପ୍ରୟୋଗଶାଳାରେ କିମ୍ବା ବହୁରାଷ୍ଟ୍ରୀୟ
କମ୍ପାନୀମାନଙ୍କର ଅନୁସନ୍ଧାନ
ବିଭାଗରେ କାର୍ଯ୍ୟରତ ଥାଇ ସନ୍ତୋଷ
ଅନୁଭବ କରୁଛନ୍ତି । ସେମାନେ ଯେଉଁ
କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛନ୍ତି ତାହା
ଶାସକମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରସ୍ତାବିତ
କିମ୍ବା ଶିଳ୍ପପତିମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା
ନିର୍ଦ୍ଦେଶିତ । ଏକ ପଟେ ଶାସକ
ଶ୍ରେଣୀର ସ୍ୱାର୍ଥ,
ଅନ୍ୟ
ପଟେ ଶିଳ୍ପପତିମାନଙ୍କର ହିତ ।
ଏହି ଦୁଇଟି ପାଚେରୀ ଭିତରେ
ବୈଜ୍ଞାନିକର ଦୌଡ଼ । କେତେବର୍ଷ
ପୂର୍ବେ କର୍କଟ ରୋଗର ଉପଚାର ଔଷଧ
ବୈଜ୍ଞାନିକମାନଙ୍କର ମୁଖ୍ୟ
ଗବେଷଣାର ବିଷୟ ଥିଲା । ଏବେ
ଏହା ହେଲା ଏଡ଼ସ ରୋଗର ।
ବୈଜ୍ଞାନିକମାନଙ୍କୁ ଆମେରିକା
ସରକାର ଓ ବହୁରାଷ୍ଟ୍ରୀୟ କମ୍ପାନୀମାନେ
ସବୁଠୁ ବେଶୀ ପ୍ରତିଷ୍ଠା ଓ ପଇସା ଦେଉଛନ୍ତି । ତାହା ହେଲେ କ’ଣ
ବୈଜ୍ଞାନିକମାନଙ୍କର ନିଜତ୍ୱ
ନାହିଁ?
ତାଙ୍କ
କାର୍ଯ୍ୟର ସାମାଜିକ ଦିଗକୁ ସେମାନେ
ନିଜେ ବାଛିପାରିବେ ନାହିଁ?
ମୋଗଲ ସାମ୍ରାଜ୍ୟ ଭାରତର ଜନସାଧାରଣଙ୍କୁ
କଅଣ ଦେଇଯାଇଛି ?
ଏହାର
ଉତ୍ତର ‘ତାଜମହଲ’ ନୁହେଁ ।
ଉର୍ଦ୍ଦୁ-ହିନ୍ଦୀ
ଭାଷା ସେମାନେ ଦେଇ ଯାଇଛନ୍ତି
ବୋଲି ଗର୍ବ କରିବା ବେଶୀ ସମୀଚୀନ
ହେବ । ଆଜି ଏହି ଦୁଇଟି ଭାଷା କୋଟି
କୋଟି ଲୋକଙ୍କର ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର
ସାଧନ ହୋଇଛି । ପୃଥିବୀର ୬୦୦କୋଟି
ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ ଆଧୁନିକ ବିଜ୍ଞାନ
ଅନେକ ‘ତାଜମହଲ’ ଦେଇଛି । କିନ୍ତୁ
ସାଧାରଣ ମଣିଷକୁ ସକ୍ଷମ ଓ ସବଳ
କରିବା ଭଳି କିଛି ଦେଇପାରି ନାହିଁ
-
ଖାଦ୍ୟ,
ବସ୍ତ୍ର,
ଆବାସ
କିମ୍ବା ସୁରକ୍ଷା କିଛି ନୁହେଁ
। ଏପରି କିଛି ଦେଇନାହିଁ ଯାହାକୁ
ବ୍ୟବହାର କରି ଏକ ସାମାନ୍ୟତମ
ମଣିଷ ସମସ୍ତଙ୍କ ଆଗରେ ଠିଆ ହୋଇପାରିବ
। କେବଳ ବିଜୁଳି ବିଷୟରେ କୁହାଯାଇପାରେ
ଯେ ସମସ୍ତଙ୍କ ପାଖରେ ପହଞ୍ଚି ପାରିବା
ଭଳି ଏହା ଏକ ସାଧନ ଓ ଉଦ୍ଭାବନ ।
ଅଥଚ ବିଜୁଳି ଉପରେ ଆଧାରିତ ଯେଉଁ
ନୂଆ ଉଦ୍ଭାବନ ଗୁଡ଼ିକ ହେଉଛି
ତାହା ଜନସାଧାରଣଙ୍କର ଶକ୍ତି
ସୃଷ୍ଟି କରିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ସେମାନଙ୍କୁ
ଅଧିକ ନିର୍ଯାତିତ କରୁଛି ।
ସାଧାରଣ
ମଣିଷକୁ ସକ୍ଷମ କରିବା ପାଇଁ ଓ
ମାନବ ଜାତି ପାଇଁ ଏକ ମାନବୀୟ
ସମାଜର ସୃଷ୍ଟି କରିବା ପାଇଁ ଯେଉଁ
ବିଜ୍ଞାନ ସାହାଯ୍ୟକାରୀ ହୋଇପାରିବ,
ତାହାର
ମାନଦଣ୍ଡ ସ୍ଥିର ହେବା ଦରକାର ।
ଆମେ ଏହି ନିବନ୍ଧକୁ ଶେଷ କରିବା
ପୂର୍ବରୁ ତାହାର ଏକ କାମଚଳା
ରୂପରେଖ ଦେଇଯିବାକୁ ଚାହୁଁ ।
ଯେଉଁ ପ୍ରଯୁକ୍ତି ବିଦ୍ୟାକୁ ଆମେ
‘ଅତ୍ୟାଧୁନିକ’ ବୋଲି ନାମ ଦେଇଛୁ
ସେଗୁଡ଼ିକର ତାତ୍କାଳିକ ଉପଯୋଗିତା
କଅଣ ?
ଆମେ
କଳାହାଣ୍ଡି ଅଞ୍ଚଳକୁ ବା କୋରାପୁଟ-ଫୁଲବାଣୀର
ଜନସାଧାରଣଙ୍କୁ ଆଖି ଆଗରେ ରଖି
କଳ୍ପନା କରିବା ଯେ ଅତ୍ୟାଧୁନିକ
ଯନ୍ତ୍ରଗୁଡ଼ିକ ସେମାନଙ୍କର କେଉଁ
କାମରେ ଆସିବ ?
ସେମାନେ
ଏହାର ବ୍ୟବହାର କରି ସୁଖୀ ବା
ସମୃଦ୍ଧ ହୋଇପାରିବେ କି ?
ଯେଉଁମାନେ
ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ ସେମାନେ
ଯଦି କୋରାପୁଟରେ ପ୍ରବେଶ କରିବେ,
ସର୍ବପ୍ରଥମେ
ସେମାନେ ଏହି ଲୋକମାନଙ୍କୁ ତାଙ୍କର
ଆଶ୍ରୟସ୍ଥଳୀ,
ତାଙ୍କର
ଭିଟାମାଟିରୁ ମଧ୍ୟ ବିତାଡ଼ିତ
କରିବାର ଯୋଜନା କରିବେ । ତା ହେଲେ
ଆଧୁନିକ ବିଜ୍ଞାନ ଏମାନଙ୍କର
ମିତ୍ର ନା ଶତ୍ରୁ?
No comments:
Post a Comment