Saturday, September 30, 2017

ଏକ ନିବେଦନ

ଗୌରୀ ଲଙ୍କେଶଙ୍କ ହତ୍ୟା ବିରୋଧୀ ମଞ୍ଚ


ଶାନ୍ତିର ଚିହ୍ନ (ଫଟୋ କ୍ରେଡ଼ିଟ - ୱିକିମିଡିଆ କମନ୍ସ୍)


ପ୍ରିୟ ସଚେତନ ନାଗରିକଗଣ,

ସାମ୍ବାଦିକ ଓ ସାମାଜିକ କର୍ମୀ ଗୌରୀ ଲଙ୍କେଶଙ୍କର ହତ୍ୟା ନିଶ୍ଚିତ ରୂପେ ଏକ ସତର୍କ ଘଣ୍ଟି ବଜାଇଦେଇଛି । ଏହି ନୃଶଂସ କାର୍ଯ୍ୟ ବିପକ୍ଷରେ ପ୍ରତିବାଦ ଓ ପ୍ରତିରୋଧର ଏକ ତରଙ୍ଗ ଦେଶସାରା ସୃଷ୍ଟି ହୋଇପାରିଛି, ଓ ତାହା ଉତ୍ସାହଜନକ ନିଶ୍ଚୟ । ତେବେ ହତ୍ୟା ଭଳି ଆତଙ୍କପୂର୍ଣ୍ଣ କାର୍ଯ୍ୟରୁ ଓ ଫାଶୀବାଦୀ ଶକ୍ତିର ଆକ୍ରମଣରୁ ଆମର ଅତି ମୂଲ୍ୟବାନ ଭିନ୍ନମତ ରଖିବାର ଗଣତାନ୍ତ୍ରିକ ଧାରାକୁ ବଞ୍ଚାଇ ରଖିବା ପାଇଁ ଆମକୁ ଅନେକ କିଛି କରିବାର ଅଛି ।

ଗୌରୀ ଲଙ୍କେଶଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରାଯିବାର ଦୁଇ ବର୍ଷ ପୂର୍ବରୁ କର୍ଣ୍ଣାଟକର ଏମ. ଏମ. କଳବୁର୍ଗୀଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ହତ୍ୟା କରାଯାଇଥିଲା । ତେଣୁ ଆମେ ଏହାକୁ କଦାପି ଏକ ପୃଥକ ଘଟଣା ଭାବୁନାହୁଁ । ମହାରାଷ୍ଟ୍ରର ହେତୁବାଦୀମାନଙ୍କ ପରି ଠିକ ସମାନ ଢଙ୍ଗରେ ହତ୍ୟା ଆମକୁ ଚେତାବନୀ ଦେଇସାରିଛି । ‘ଗୋରକ୍ଷା’ ଓ ‘ଧର୍ମ’ ନାମରେ ଦେଶ ସାରା ଯେଉଁଭଳି ଦଳିତ ଓ ମୁସଲମାନ ମାନଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରାଯାଇଛି, ସେହି ସମସ୍ତ ଘଟଣାବଳୀକୁ ଏଥିରୁ ଅଲଗା କରାଯାଇପାରିବ ନାହିଁ । ଦକ୍ଷିଣପନ୍ଥୀ ବିଚାର ଅତ୍ୟନ୍ତ ବିପଜ୍ଜନକ ଓ ଧାରାବାହିକ ଭାବରେ ୧୯୮୦ ଦଶକରୁ ଯେଉଁ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଚାଲିଛି, ଏହା ତାହାର ଅଂଶବିଶେଷ ମାତ୍ର ।

କର୍ଣ୍ଣାଟକର ‘କୌମ୍ୟ ସୌହାର୍ଦ୍ଦ୍ୟ ୱେଦିକେ’ର (ସାମ୍ପ୍ରଦାୟିକ ସୌହାର୍ଦ୍ଦ୍ୟ ମଞ୍ଚ) ପ୍ରତିଷ୍ଠାତା ସଦସ୍ୟ ଭାବରେ ଗୌରୀ ଲଙ୍କେଶ, ଦକ୍ଷିଣପନ୍ଥୀ ସଙ୍ଗଠନର ଆକ୍ରମଣାତ୍ମକ ଓ ହିଂସାତ୍ମକ  କାର୍ଯ୍ୟ ବିରୋଧରେ ରାଜ୍ୟର ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ ପ୍ରଗତିଶୀଳ ଶକ୍ତି ସହିତ ମିଳିତ ଭାବରେ ପ୍ରତିରୋଧ କରିଆସୁଥିଲେ । ଆମର ନ୍ୟାୟିକ ସମାଜ ପ୍ରତି ବାଧା ସାଜିଥିବା ଏହି ଘାତକ ଶକ୍ତି ବିପକ୍ଷରେ ଦେଶ ଭିତରେ ବହୁ ସଙ୍ଗଠନ ଓ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ଅତ୍ୟନ୍ତ ନିଷ୍ଠାପୂର୍ଣ୍ଣ, ଗମ୍ଭୀର ଓ ସାହସୀ ପଦକ୍ଷେପ ନେଉଛନ୍ତି । ମାତ୍ର ଦକ୍ଷିଣପନ୍ଥୀଙ୍କ ଦ୍ଵାରା କ୍ରମାଗତ ଭାବରେ ସଙ୍ଗଠିତ ହତ୍ୟା ଓ ହିଂସାତ୍ମକ କାର୍ଯ୍ୟ ଆମକୁ ସୂଚିତ କରୁଛି ଯେ, ଦକ୍ଷିଣପନ୍ଥୀ ଉଗ୍ରବାଦ କାର୍ଯ୍ୟକୁ ପ୍ରତିହତ କରିବା ଲାଗି ଆମର ଉଦ୍ୟମ ଯଥେଷ୍ଟ ନୁହେଁ । ବ୍ୟାପକ ସଙ୍ଖ୍ୟାରେ ବିଭିନ୍ନ ନାଗରିକ ସଙ୍ଗଠନ ଥାଇ ମଧ୍ୟ, ଏ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦୃଢ ଭାବରେ ସଙ୍ଗଠିତ ବିରୋଧ ନ ହୋଇପାରିବା ଆମ ପାଇଁ ଏକ ଚିନ୍ତାର ବିଷୟ । ଏହା କେବଳ କର୍ଣ୍ଣାଟକ ରାଜ୍ୟର ସମସ୍ୟା ନୁହେଁ । ଏହା ସାରା ଦେଶର ସମସ୍ୟା ।

ଦକ୍ଷିଣପନ୍ଥୀଙ୍କ ଗଲା ନିର୍ବାଚନରେ ବିପୁଳ ବିଜୟ ସତ୍ତ୍ୱେ ଦୁଇ ତୃତୀୟାଂଶ ଭୋଟ ଦକ୍ଷିଣପନ୍ଥୀଙ୍କ ବଢୁଥିବା ଏକଛତ୍ରବାଦର ବିପକ୍ଷରେ ଯେ ଥିଲା, ଏକଥା ବାରମ୍ବାର ସୂଚିତ କରିଛି ସେହି ବିଚାରଶୀଳ ବିରୋଧୀ ପକ୍ଷ ଓ ଅସନ୍ତୁଷ୍ଟ ନାଗରିକ ସମାଜକୁ ଚିହ୍ନଟ କରିବାର କାମ ବେଶ ଶିଥିଳ ଓ ନୈରାଶ୍ୟଜନକ । ତାହା ହୋଇପାରିଥିଲେ ବାମପନ୍ଥୀ, ଉଦାରବାଦୀ ଓ ଗଣତାନ୍ତ୍ରିକ ଶକ୍ତିମାନଙ୍କର ଏକ ଦୃଢ ସମନ୍ଵୟ ତିଆରି ହୋଇପାରିଥାନ୍ତା କିନ୍ତୁ ଗୌରୀ ଲଙ୍କେଶଙ୍କର ହତ୍ୟା ପରେ ସମାଜର ବିଭିନ୍ନ ସ୍ତରରୁ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଆସିବାରେ ଲାଗିଛିସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଅଛନ୍ତି କଳାକାର (ମୁଖ୍ୟଧାରାର ସିନେମା କଳାକାର), ସାମ୍ବାଦିକ, ପୂର୍ବତନ ପ୍ରଶାସନିକ ଅଧିକାରୀ, ଓକିଲ ଓ ବିଚାରପତି, ବିଶ୍ଵବିଦ୍ୟାଳୟର ଅଧ୍ୟାପକ, ବିଭିନ୍ନ ଧର୍ମର ମୁଖ୍ୟ (ବିଶେଷକରି କର୍ଣ୍ଣାଟକର ବୀରଶୈବ ‘ବାସବାହନ’ ଧାରାର ସ୍ଵାମିଜୀ) ଓ ଲୈଙ୍ଗିକ ଅଳ୍ପସଙ୍ଖ୍ୟକ ଇତ୍ୟାଦି । ଗୌରୀଙ୍କ ହତ୍ୟା ବହୁ ପ୍ରକାରର ସଙ୍ଗଠନଙ୍କୁ ନିଜ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ମତ ପାର୍ଥକ୍ୟ ଆଦିକୁ ଦୂର କରି ସେମାନଙ୍କୁ ଯୋଡ଼ିବା ଉପକ୍ରମ କରିଛି, ଯାହା ପୂର୍ବରୁ ନଥିଲା । ଏପରିକି ଯୁବ ଗୋଷ୍ଠୀ ଓ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନେ ଆଜି ସର୍ବାଧିକ ସଙ୍ଖ୍ୟାରେ ହତ୍ୟାର ପ୍ରତିବାଦରେ ଏକାଠି ହେଉଛନ୍ତି । ହତ୍ୟା ବିପକ୍ଷରେ ଆଜି ଚାଲିଥିବା ସମସ୍ତ ବିକ୍ଷୋଭରେ, ଅତି ସ୍ଵାଭାବିକ ଭାବରେ ରାସ୍ତା ଉପରକୁ ଆସୁଥିବା ସାଧାରଣ ଲୋକର ସେଥିରେ ଯୋଗଦାନରେ, ଓ ସାମାଜିକ ଗଣମାଧ୍ୟମରେ ହତ୍ୟା ବିରୁଦ୍ଧରେ କ୍ରୋଧିତ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ମଧ୍ୟରେ, ଆମେ ସେହି ଯୋଡ଼ିହେବାର ପ୍ରକ୍ରିୟାକୁ ଦେଖିପାରୁଛୁ । ବିଭାଜନକାରୀ ଶକ୍ତି ବିପକ୍ଷରେ ଲଢିବାର ଏକ ସକାରାତ୍ମକ ଇଚ୍ଛା ଯେ ଜାଗୃତ ହୋଇଛି (ଯାହା କୌଣସି ପ୍ରକାରରେ ସାଲିସ ନକରି ଭିନ୍ନମତର ସ୍ଵରକୁ ଆହୁରି ଦୃଢିଭୂତ ଓ ପ୍ରସାରିତ କରୁଛି), ତାହା କ୍ରମଶଃ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେବାରେ ଲାଗିଛି । ଶୋକ ସମୟରେ ଆମେ ପିନ୍ଧିଥିବା କଳା କପଡା ଆଜି ‘ପ୍ରତିରୋଧର କଳା’ ପାଲଟିଯାଇଛି ।

ଏ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତର ଇତିହାସ କୁହେ, ବିଭିନ୍ନ ଧାରାର ସମଷ୍ଟିରେ ଗଠିତ ଏକ ବ୍ୟାପକ ଓ ମିଳିତ ମଞ୍ଚର  ଦୃଢ଼ ଭାବରେ ବିରୋଧ ଦ୍ଵାରା ହିଁ ଫାଶିବାଦୀ ଓ ଏକଛତ୍ରବାଦୀ ଶକ୍ତିକୁ ପ୍ରତିହତ କରାଯାଇପାରିଛି । ଦକ୍ଷିଣପନ୍ଥୀ ଶକ୍ତିର କ୍ରମବର୍ଦ୍ଧିଷ୍ଣ ପ୍ରଭାବ ଆମର ଗଣତନ୍ତ୍ର ଓ ସଦ୍ଭାବନା ପ୍ରତି ଯେ ବିପଦ, ଏହା ଭାରତ ସମେତ ସମଗ୍ର ବିଶ୍ଵକୁ ସତର୍କ କରିଦେଇଛି । ପୁରୁଣା ପ୍ରବାଦ ଅନୁସାରେ ନିରାଶା ମଧ୍ୟରେ ଆଶାର ଆଲୋକକୁ ଖୋଜିବାର ଅଛି । ଏଥର ଆମର ଅନ୍ତରର ସ୍ଵରକୁ ଶୁଣିବାର ଅଛି । ଦକ୍ଷିଣପନ୍ଥୀ ଉଗ୍ରବାଦ ଯେଉଁଭଳି ହତାଶ, ମୃତ୍ୟୁ ଓ ଧ୍ଵଂସର ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆରମ୍ଭ କରିଛି ଓ ଏହାର ପ୍ରସାର ଘଟାଇ ଚାଲିଛି, ଏହାର ପ୍ରତିରୋଧ ପାଇଁ ବର୍ତ୍ତମାନ ଆମକୁ ସମଭାବାପନ୍ନ ଶକ୍ତିର ସମନ୍ଵୟ ପ୍ରତି ଗୁରୁତ୍ତ୍ୱ ଦେବାର ସମୟ ଆସିଛି ।

ଆମେ ସମସ୍ତ ନାଗରିକଙ୍କୁ ଅନୁରୋଧ କରୁକି, ସମସ୍ତେ ଆଜି ଦକ୍ଷିଣପନ୍ଥୀ ଫାଶୀବାଦର ଆକ୍ରମଣରୁ ଆମର ସ୍ଵାଧୀନତା ଓ ଗଣତନ୍ତ୍ରକୁ ବଞ୍ଚାଇବା ଲାଗି ଏକ ବିରାଟ ଓ ମୁକ୍ତ ଗଣତାନ୍ତ୍ରିକ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆରମ୍ଭ କରନ୍ତୁ ।

ଏହାର ପ୍ରଥମ ପଦକ୍ଷେପ ଭାବରେ ଆମ୍ଭେମାନେ ଅନୁରୋଧ କରୁକି, ଆପଣମାନେ ସମସ୍ତେ ଆସନ୍ତା ଅକ୍ଟୋବର ଦୁଇ ତାରିଖରେ ଭାରତର ବିଭିନ୍ନ ସ୍ଥାନରେ ବିକେନ୍ଦ୍ରିତ ଭାବରେ ଅଥଚ ସଞ୍ଜୋଜିତ ଢଙ୍ଗରେ ଗାନ୍ଧୀମୂର୍ତ୍ତି ସାମ୍ନାରେ ହେଉ, ଅଥବା ଅନ୍ୟ କେଉଁଠି ଅନୁଷ୍ଠିତ ହେଉଥିବା ଧାରଣା ବା ବିକ୍ଷୋଭରେ, ସଙ୍ଗଠିତ ହୁଅନ୍ତୁ ଓ ଗୌରୀ ଲଙ୍କେଶଙ୍କର ହତ୍ୟାର ପ୍ରତିବାଦ କରନ୍ତୁ ।

ଏହି ମିଳିତ ଉଦ୍ୟମର ତୁରନ୍ତ ଆବଶ୍ୟକତା ଏଇଥି ପାଇଁ ପଡ଼ିଲା :

ଦାବୀ କରିବା ପାଇଁ ଯେ ପୁଲିସର ଅନୁସନ୍ଧାନ ଗୌରୀଙ୍କର ସମ୍ଭାବ୍ୟ ହତ୍ୟାକାରୀଙ୍କୁ ଠାବ କରିବା ସହିତ ଏହା ପଛରେ ଥିବା ରାଜନୈତିକ ଶକ୍ତିକୁ ମଧ୍ୟ ଠାବ କରୁଏହି ହତ୍ୟାକାଣ୍ଡର ସମ୍ଭାବ୍ୟ ହତ୍ୟାକାରୀମାନେ ହେଲେ ଗୌରୀ ଲଙ୍କେଶଙ୍କର ଶତ୍ରୁପକ୍ଷ, ଅତୀତରେ ଗୌରୀଙ୍କୁ ହତ୍ୟା ଧମକ ଦେଇଥିବା ଗୋଷ୍ଠୀ, ତଥା ହତ୍ୟା ପରେ ଉତ୍ସବ ପାଳନ କରିଥିବା ସମୁଦାୟଗୁଡ଼ିକ । କର୍ଣ୍ଣାଟକ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ହତ୍ୟାକାରୀଙ୍କୁ ଗିରଫ କରି ନ୍ୟାୟ ପାଇଁ ନିଜର ସମସ୍ତ ପ୍ରକାରର ଉଦ୍ୟମ ଜାରି ରଖନ୍ତୁ ।

ବାଧ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ଯେ, ଯେଉଁମାନଙ୍କୁ ନିରପେକ୍ଷ ଭାବରେ ସମ୍ବିଧାନର ସୁରକ୍ଷା କରିବାର ଦାୟିତ୍ଵ ଦିଆଯାଇଛି, ଦୁଃଖର କଥା ଯେ ଆଜି ସେହି କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର, ଆମ ସମାଜର ସାମ୍ପ୍ରଦାୟିକ ସଦ୍ଭାବନା ଓ ଗଣତାନ୍ତ୍ରିକ ମୂଲ୍ୟବୋଧକୁ ଧ୍ଵଂସ କରୁଥିବା ଶକ୍ତିମାନଙ୍କୁ ନିର୍ଲଜ ଭାବରେ ପ୍ରଶ୍ରୟ ଦେଇଚାଲିଚାଲିଛନ୍ତି । ଏଣୁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଏକ ନିରପେକ୍ଷ ତଦନ୍ତ କରି ଘଟଣା ପଛରେ ଥିବା ଅପରାଧୀ ଓ ଏହାର ସମର୍ଥକ ଗୋଷ୍ଠିକୁ ଗିରଫ କରନ୍ତୁ ।

ଗୌରୀଙ୍କୁ ସମର୍ଥନ, ସ୍ଵାଧୀନତାକୁ ସମର୍ଥନ ଓ ସମଭାବପର୍ଣ୍ଣତାକୁ ସମର୍ଥନ”

ଗାନ୍ଧୀଙ୍କ ହତ୍ୟାକାରୀ ହିଁ ଗୌରୀଙ୍କ ହତ୍ୟାକାରୀ ।
ବିକ୍ଷୋଭ ସ୍ଥାନ : ମାଷ୍ଟର କ୍ୟାଣ୍ଟିନ ଛକ, ସମୟ ; ପୂର୍ବାହ୍ନ ୧୦.୩୦, ଅକ୍ଟୋବର ଦୁଇ, ୨୦୧
ନିବେଦକ (ଭୁବନେଶ୍ୱର କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ): ଗଣତାନ୍ତ୍ରିକ ଅଧିକାର ସୁରକ୍ଷା ସଂଗଠନ, ଓଡିଶା;
ଅଲ ଇଣ୍ଡିଆ ପିପୁଲ୍ସ ଫୋରମ୍,(.ଆଇ.ପି.ଏଫ୍); ପିପୁଲ୍ସ ୟୁନିଅନ ଫର ସିଭିଲ୍ ଲିବର୍ଟିଜ୍ (ପି.ୟୁ.ସି.ଏଲ୍) ଓଡିଶା;
ଇନସାଫ; ଟ୍ରେଡ ୟୁନିଅନ ସେଣ୍ଟର ଅଫ ଇଣ୍ଡିଆ (ଟି.ୟୁ.ସି.ଆଇ); ଲୋକଶକ୍ତି ଅଭିଯାନ ଇତ୍ୟାଦି। 

ବି.ଦ୍ର.  : ଏହା 'ଗୌରୀ ଲଙ୍କେଶଙ୍କ ହତ୍ୟା ବିରୋଧୀ ମଞ୍ଚ' ପ୍ରସାରିତ କରିଥିବା ପ୍ରେସ ନୋଟ୍ ର ଏକ ସମ୍ପାଦିତ ଅଂଶ ।

1 comment: